KARABAYIR 1970 yılında Mecidiyeköy de Fulda lastikleri satıcısı olarak Ahmet KARABAYIR
Oto Lastik tarafından kurulmuştur.1976 Yılında Lassa lastiklerinin kurulmasıyla birlikte sanayi mahallesinde Lassa bayisi olarak faaliyetini başlamıştır.
Görevi 1982 de askerden dönen Selahattin KARABAYIR üstlenmiştir. 1984 Yılından itibaren kurumsal kimliğe kavuşarak bir aile şirketi
Oto Lastik halini almıştır. 2004 yılından itibaren de faaliyetini maslak Atatürk sanayi sitesinde devam ettirmektir. 2005 Yılından itibaren üçüncü kuşak iş başına gelmiş ve faaliyetleri onlar sürdürmektedir.
Dededen toruna
Oto Lastik bir hizmet sunmakta olan KARABAYIR 40 yıllık hizmet aşkıyla kurulduğu günlerde ki heyecanı ile sizlere hizmet etmektedir. KARABAYIR faaliyetlerini en iyilere hizmet verebilecek bilgi beceri ve deneyimle sürdürmektedir. Biz inanıyoruz ki; "Sizin işiniz bizim işimizdir, çünkü bizim işimiz sizin işinizin varlığı
Oto Lastik ile kaimdir". Bu meziyetleri kendine ilke edinmiş bir lastik firması olan KARABAYIR Oto Lastik Sanayi Ve Ticaret A.Ş. deneyimli kadrosu ile sizlere hizmet etmenin mutluluğunu duyacaktır. Karma bir ürün
Lastik, karma bir üründür, başka bir deyişle bir araya gelişi büyük bir kesinlik gerektiren farklı
Oto Lastik özelliklerdeki mamüller bütünlüğüdür. Çok sayıda yarı mamülden oluşmaktadır :
Oto Lastik Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Bridgestone
Oto Lastik, 133.500'den fazla çalışanı ile 150 ülkede faaliyet gösteren dev bir global kuruluştur.
Türk malı lastik üretmek
Oto Lastik amacıyla merhum Sakıp Sabancı
Oto Lastik tarafından 1974 yılında temeli atılan Lassa, "Değişim Yolda" sloganıyla logosunu 10 milyon dolara yeniledi.
Sabancı Holding Yönetim
Oto Lastik Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Lassa'yı dünya markası yapmanın merhum iş adamı ve Sakıp Sabancı'nın en büyük hayali olduğunu belirterek, "Artık hayal değil, gerçekleşebildiğini ve gerçekleşebileceğini görüyoruz ve inanıyoruz. Bir dünya markası olmak için Lassa'nın önünde yeni
Oto Lastik bir dönem başlıyor" dedi.1.5 YILLIK ÇALIŞMANIN ÜRÜNÜ: Sabancı Holding ile Japon Bridgestone ortaklığı Brisa çatısı altında yer alan Lassa'nın 30 yıllık logosu "Değişim Yolda" sloganıyla yenilendi. Lassa, bu değişim için 10 milyon dolarlık bir bütçe ayırırken, yeni
Oto Lastik logonun belirlenmesi için müşteriler ve bayilerin de görüşlerinin alındığı 1.5 yıllık bir çalışma yapıldı. Yeni Lassa logosu, marka ile özdeşleşen kırmızı rengi ve dalgalanan bayrak amblemiyle dikkat çekiyor.
'GEÇMİŞİM LASSA'YA
Oto Lastik DAYANIYOR': Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Lassa'nın 1974 yılında merhum Sakıp Sabancı tarafından kurulduğunu hatırlatarak, "Ben de 1978 yılında Lassa'da
Oto Lastik çalışmaya başladım. Dolayısıyla benim 30 yıllIk geçmişim de Lassa'ya dayanıyor" dedi. Başarının daima gelişmeyi ve değişimi yakalamaktan geçtiğini vurgulayan Sabancı,
Oto Lastik şöyle konuştu: "Lassa'yı bugün dünya markası yapmak istiyoruz. Bu, rahmetli Sakıp Bey'in en büyük hayaliydi. Ben arkadaşlarıma teşekkür ediyorum ki o rüya, o hayal artık gerçekleşebilir oluyor. Artık hayal değil. Gerçekleşebildiğini ve gerçekleşebileceğini görüyoruz ve inanıyoruz. Bugün geldiği yer itibariyle… Dolayısıyla bundan sonrası için global bir marka, bir dünya markası olmak için Lassa'nın önünde yeni bir dönem başlıyor.5 YILDA 162 YENİ ÜRÜN: Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş ise Brisa'nın geleceğe dönük stratejileri arasında Lassa'yı global bir marka haline getirmenin bulunduğunu, 50
Oto Lastik ülkede 2 bin 500 noktada satışının yapıldığını söyledi. Savaş, 2005'te başlattıkları 200 milyon dolarlık yatırım sürecini bu yılın sonunda tamamlayacaklarını belirterek,
Oto LastikLassa markasıyla son 5 yılda 162 yeni ürünü müşterilerin beğenisine sunduklarını kaydetti. 10 milyon lastik satıp 1 milyar YTL'yi bulacak
BRISA Genel Müdürü Bülent Savaş, geçtiğimiz yıl Lassa ve Bridgestone olarak toplam 9 milyon lastik üretip sattıklarını, bu yılki hedeflerinin
Oto Lastik ise 10 milyon olduğunu belirterek, "Türkiye'de satılan toplam 3 lastikten birini Brisa üretiyor. 2007 yılında 192
Oto Lastik milyon dolar ihracat yaptık ve 868 milyon YTL'lik ciro elde ettik. Bu yıl ciroda 1 milyar YTL'ye yaklaşmayı hedefliyoruz" dedi. 2008'de üretimlerinin yaklaşık yüzde 45'ini yurt dışına satmayı planladıklarını söyleyen Savaş, ihracatın yaklaşık yüzde 70'inin Avrupa'ya yapıldığını, hedef pazarlarda önceliğin Avrupa ülkeleri olduğunu kaydetti. Kurumla ürünü ayırdık yeni logo daha dinamikBÜLENT Savaş, son yıllarda globalleşen dünyada marka yaratmanın
Oto Lastik önemi ve değerinin arttığına işaret ederek, "Lassa'nın da global markalarla rekabette öne çıkması ve gelecekten daha fazla pay alması için köklü, yakın ve güvenilir marka değerlerini koruyan imajı dışında ayrıca modern, teknolojik, yenilikçi ve dinamik marka değerlerini de güçlendirecek bir logo ile markayı yenilemek istedik" diye konuştu. Savaş, Sabancı Grubu'nu temsil eden 'SA'nın yeni logoda alt tarafta, daha küçük yer almasını ilişkin bir soru üzerine ise, kurumla ürünü birbirinden ayırmak için 'SA'yı aşağıya aldıklarını belirtti.
47 ülkeye 3 milyon Lassa sattık
Oto Lastik 580 milyon dolar ciroya ulaştık BRİSA Genel Müdürü Bülent Savaş, yatırım planlamasını 5 yıllık dönemler halinde yaptıklarını belirterek şöyle konuştu:
Oto Lastik "2004-2008 döneminde 214 milyon dolarlık yatırımı tamamlayacağız. Her sene, üretime katılan eleman sayımız 120-130 kişi artıyor. Üretim ve ihracat da her yıl yüzde 10-15 artıyor. Lassa, Türkiye'da pazar lideri. Türkiye'de üretilip ihraç edilen her 100 araçtan yaklaşık 50'sine Lassa ve Brisa markalı lastikler takılıyor" diye konuştu…Bridgestone 2010'a Kadar Tek Tedarikçi2007 sezonunda Formula 1 takımlarının tek lastik tedarikçisi olarak yolda devam
Oto Lastik eden Bridgestone, FIA ile imzaladığı anlaşmaya göre 3 yıl daha Formula 1'de tek lastik tedarikçisi olarak bulunacak.
Bridgestone Corporation'ın kurucusu Bay Ishibashi, Japonya'da ilk lastiğini 1930'da
Oto Lastik üretti. O günden bu güne, Bridgestone mükemmele ulaşma tutkusu ve her zaman en ileri teknolojiye sahip lastikleri üretme azmini sürdürmektedir.
Bu mükemmellik yolculuğunda, bir Bridgesone lastiği size
Oto Lastik ulaşana kadar pek çok aşamadan geçer. Çünkü, size güvenli bir yolculuk yaşatacağına önce bizi ikna etmesi gerekir. Bu süreç Bridgestone'un en önemli gücü ve farklarından biri olan AR-GE aşamasında başlar. Bridgestone'daki mühendislerimiz
Oto Lastik ve tasarımcılarımız, size en iyi teknoloji, performans, güvenlik ve dayanıklılık kombinasyonunu sunacak lastikleri üretmek için sürekli çalışırlar. Tabii bu
Oto Lastik noktada, Bridgestone'un Formula 1™'de elde ettiği tecrübeyi ve 7 yıl üst üste şampiyonun lastiğini sağlamasının ardından 2007-2011 yılları arasında FIA Formula 1™ Dünya Şampiyonasının tek lastik sağlayıcısı konumuna ulaşması gerçeğini de unutmamak gerek.
Mükemmellik yolculuğu fabrika aşamasıyla devam eder. Bridgestone lastikleri, dünyanın en ileri lastik teknolojisiyle üretilir. Toplam Kalite Yönetimi'ne verdiği önemi uluslararası ödülleriyle belgeleyen Bridgestone'da üretim aşaması, en yüksek kaliteye ulaşana kadar devam eder. Ardından Bridgestone lastiğinin en zorlu sınavı başlar. Çünkü üretim süreci
Oto Lastik boyunca sayısız testten geçer ve defalarca kalite kontrol uygulamasıyla karşılaşır. Bridgestone'da uyguladığımız testlerin, sizin yolda karşılaşacağınız durumlardan çok daha sert ve zorlu olduğuna emin olabilirsiniz. Bridgestone bayilerinde gördüğünüz her lastik, bu uygulamalardan başarıyla geçmiş ve
Oto Lastik sizin lastiğiniz olmaya hak kazanmış demektir.
İşte bu yüzden, her Bridgestone sahibi, otomobil ile yol arasındaki ilişkiyi mükemmelleştirmenin yolunun, ileri teknoloji ürünü mükemmel bir lastikten, yani Bridgestone'dan geçtiğini bilir.
Jant taşıtlarda, lastikle aks sistemi arasında bulunan lastiğin takıldığı ve desteklendiği, yük taşıyan ve dönen EMNİYET parçalarından en önemlisidir.
Emniyet Parçası: Araç üzerinde can ve mal güvenliğini direkt etkileyen yasal yükümlülükleri olan parçalardır.
Jant Tipleri
Oto Lastik Nelerdir?
1. İç Lastiksiz Jant- Tubeless Jant 50 Lastik Oturma Açılı Jant
150 Lastik
Oto Lastik Oturma Açılı Jant
50 Lastik Oturma Açılı 4 Parçalı Jant İç Lastikli Jant- Tube Type Jant Göbeksiz Jant- İspit Jant
Oto Lastik İç Lastiksiz Jant – Tubeless Jant
İç lastiksiz olarak kullanılmak üzere imal edilmiştir. Ülkemize ilk defa 1980 yılında dünyanın en gelişmiş jant yapım teknolojisi "Flow Forming" ile ağırvasıta iç lastiksiz jant üretimine başlanmıştır.
50 Lastik Oturma Açılı Jant
Standart ve
Oto Lastik düşük profilli kamyonet lastikleri için simetrik
Oto Lastik ve asimetrik olarak üretilmiş jantlardır ( 13'', 14'', 17'' vs )
150 Lastik Oturma Açılı Jant
Standart ve geniş kesitli ( düşük profilli ) lastikler için üretilmiş jantlardır.( 17,5'', 19,5'', 22,5'' vs)
50 Lastik Oturma Açılı 4 Parçalı Jant
Düşük profilli, genellikle 80 serisi lastikler ( 20'' profilli jant ) için üretilmiş jantlardır.
2. İçLastikli Jant- Tube Type Jant
İç lastikli kullanılmak üzere imal edilmiş jantlardır. Kasnak, göbek, segman ve çemberden oluşur. Bazı jantlarda segman ve çember yerine kombine çember kullanılır.
3. Göbeksiz Jant- İspit Jant
Hem iç lastikli hem de iç lastiksiz kasnak ile kullanılabilir. Araç poyrasına bağlantıları, poyra üzerinde bulunan pabuçlar vasıtası ile yapılır
1- Hava sızdırmayan
Oto Lastik sentetik kauçuk tabaka
Bu tabaka lastiğin içinde bulunur ve iç
Oto Lastik lastik yerine geçer.
2- Karkas katı.
Karkas, kauçuğa yapışık çok sayıda paralel ince tekstil telden oluşur.
Oto Lastik Bu teller lastik yapısının kilit bir unsurudur ve lastiğin basınca karşı direnç gösterebilmesini sağlar. Bir otomobil lastik karkası içinde, her biri 15 kg'lık bir kuvvete karşı direnç gösterebilecek yaklaşık 1400 tel vardır.
3- Turn-up
Rolü, jantın
Oto Lastik çekiş ve frenleme etkilerini zeminle temas yüzeyine aktarmaktır.
4- Topuk teli demeti lastiğin janta oturmasını sağlar.
Kopma riski olmaksızın 1800 kg'a kadar dayanabilirler.
5- Yanaklar, esnek kauçuktan oluşan yanaklar, karkasa zarar verebilecek darbelere karşı lastiği korur (örneğin kaldırıma çarpma). Sert kauçuk kısım, lastik ile jant arasındaki bağlantıyı sağlar.
6- Sırt Kuşakları.
Çok ince fakat çok dirençli çelik tellerden oluşur ve çapraz şekilde birbiri üzerine yapışır. Tellerinin birbirleri ile kesişmesi, deforme olmayan üçgenler oluşturmaktadır. Üçgenleme olarak adlandırılan bu kısım, sert sırt kuşaklarını oluşturur.
Lastiği çevreleyen sırt kuşaklarının oldukça karmaşık bir rolü vardır:
- merkezkaç kuvvetin etkisiyle gerilmemek için, kullanım koşulları ne olursa olsun, lastiğin çapına tamamen hakim olunabilmesi amacıyla lastiğin dairesel dönüş yönünde yeterince sert olmalıdırlar.
Oto Lastik sapma kuvvetlerine karşı direnç gösterebilmek için, ilerleme yönünde de sert olmalıdırlar. Ancak, "engeli aşabilmek" için aynı zamanda dikey yönde de esnek olmalıdır. Sırt kuşaklarını elde etmek için, çeliği kauçuğa yapıştırmak gerekmektedir. Birbirinden ayrılmaz bu bileşenler arasında, elde etmesi çok zor mükemmel bir uyum gereklidir.
7- Koruyucu kuşaklar.
Bu kuşaklar, yüksek hızda sabit profilini korur ve böylece ısınmaları azaltır. Merkezkaç kuvvetinin etkisiyle gerilmemek için sırt kuşağına dik gelen, genellikle naylon tel veya tellerin bir araya geldiği kuşaklardan oluşmaktadır.
8- Sırt bandı sırt kuşaklarının üzerinde bulunur. Lastiğin desenini bulunduran bu kısım yol ile temasta olacaktır. Sırt bandı zeminle temas yüzeyinde, çok önemli kuvvetlere karşı direnç göstermelidir. Sırt desenini oluşturan karışım, her türlü yolda zemine tutunabilmeli, eskimeye ve aşınmaya karşı dirençli olmalı ve düşük seviyede ısınmalıdır.
Daha sonra geriye, sırt deseninin gerçekleştirilmesi ve bütün bu bileşimi mükemmel biçimde sağlam kılmak için tamamının kalıpta uygun basınç ve sıcaklıkta işlenmesi kalmaktadır.