31 Ocak 2013 Perşembe

Giyim

Beslenme, barinma gibi giyim de insanlarin temel ihtiyaçlarindandir. Giyinme ihtiyaci öncelikle örtünmek amaciyla ortaya çikmis, fakat zamanla kisilerin zevklerine ve modaya göre sekillenmistir. Önceden sadece Erkek Giyim ve Kadin Giyim olarak tabir edilirken, günümüzde; Erkek Giyim, Bayan Giyim, Çocuk Giyim, iç Giyim olarak sekillenmis ve pazari genislemistir.
Dünya ülkelerinde giyim, kültürel farkliliklar göstermektedir. Kimi ülkelerde bayanlar ve erkekler tek tip kiyafet giyinirken, kimisinde giyim tamamen özgürdür. Dünyada giyim sektörü hiçte küçümsenmeyecek bir piyasa içerisindedir. Bunlarin içinde en genis alana sahip olan Hazir Giyim sektörüdür. Son yillarda Türkiye'de alisveris magazalari arttikça hazir giyimde organize perakendecilik gelismekte ve markalar çogalmaktadir. Hazir Giyim pazarinda en çok pay alan Erkek Giyim, Bayan Giyim, Çocuk Giyim ve iç Giyim markalaridir.
Ülkemiz, Erkek Giyim, Bayan Giyim, Çocuk Giyim, iç Giyim alanlarinda 5. Büyük ihracatçi konumundadir. Rekabetin çok yüksek oldugu bu pazarda isletmelerin basarili olabilmeleri için, yeni ürünleri düsük maliyetle, yüksek kalitede ve kisa zamanda piyasaya sunmasi gerekmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder