28 Şubat 2013 Perşembe

En Çok Okunan Kitaplar

Çok satan kitaplar hakkında ne düşünüyorsunuz? Türkçe kitap, yabancı dil olsun fark etmez. Genelde en çok okunan kitaplara karşı kimi kesimlerde bir önyargı vardır. Çok satan kitaplar ve Holywood gişe filmleri bir tutulur. Halbuki çok satan kitaplar okurun beğenisinin göstergesidir bence, çok satılması onları basit görmeyi meşrulaştırmaz. Bugün klasik kitaplar, klasik romanlar, klasikler neredeyse yüzyıldır çok satıyorsa bu onların bayağı oldukları için mi? Hayır. Ben yeni kitaplar olsun çok satan kitaplar olsun Türkçe kitap olsun bir ayrım yapmadan kitapçılardan ve internetten faydalanırım. D&R'a gidip araştırmayı çok severim. İnternet üstünde ise Kitapika 'yı çok seviyorum. Benim gibi diğer kitap insanlarının hangi kitaplar dan hoşlandığını yeni kitapları romanları araştırabiliyorum. Kitapçılar içinde D&R çok satan kitaplar ve yeni kitaplar kısmına bakarım kitapika.com 'dan da En çok okunan kitaplar, en çok satanlar listesi ile yeni çıkan kitaplar listelerini takip ediyorum. Zaten Kitapika'da gruplar, listeler, kitap özeti, kitap özetleri vs bir sürü şey olduğu için yeni bir şeyler bulmak zor olmuyor. Yani hayatımda yer eden, bende bir şeyler değiştirmiş bir çok kitabı çok satan kitaplar, en çok okunan kitaplar listelerinden çıkartıyorum. Ve şimdiye kadar hiç pişman olmadım. Ya siz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder