SEO, sitelerin arama motorlarında üst dizinlere çıkarak, hedefli kullanıcı çekme girişimidir. Sitelerinizi arama motorlarına optimize ederek, hedefli kullanıcı çekebilir, buna paralel olarakta maddi kazanımlar elde edebilirsiniz. SEO markalaşma yolunda atılabilecek en büyük adımlardan biridir. Bir sitenin markalaşma yolunda 2 seçeneğinin olduğu düşüncesindeyim. Biri arama motorlarında üst sırada yer almak, diğeri ise prestijli portalların reklam alanlarında yer almaktır. Birçok kullanıcının SEO 'yu garanti bir yatırım olarak görmemesi nedeniyle, Adwords reklamlarına yönelmeyi tercih etmektedir. Esasında SEM mi? SEO mu? demenin dışında 2 çalışmanında artılarını eksilerini anlatmamız daha iyi olacaktır.
SEM, Arama motoru reklamcılığı anlamına gelmektedir. Arama motorlarının size sunmuş olduğu reklam alanlarını ihale usulü, sıralama şekliyle edinebileceğiniz reklamlardır. SEM reklamcılığında ihale bütçelerini belirleyen tamamiyle kullanıcılardır. İlk sayfa veya ilk sıra teklifi vermek, o anki rekabete bağlı olarak gerçekleşmektedir. Arama motoru reklamcılığına olan talebin her geçen gün artmasına paralel olarak bu oranlar sürekli artmaktadır.SEM reklamlarında iyi bir bütçenizin olması, hesabınızın sürekli olarak aktif kalması ve buna paralel olarak kazançlarınızın artması anlamına gelmemektedir. Hele ki sağlık sektöründe bulunan kullanıcıların reklamlarını bir ajans yardımı olmadan yayınlaması neredeyse mucize gibidir. Aylık belli bir bütçenin altında kalan kullanıcıların reklamlarıda kesinlikle yayınlanmaz. Bu hususta kısa zaman önce 2 ajansla görüşme sağladım. Sağlık sektöründe iştirakte bulunan bir e-ticaret sitesi adına konuştuğum ajans, aylık 10 bin liranın altında bütçesi olan firmaların reklamlarını yayınlamayacağını söyledi. Bunun üzerine konuştuğum firma reklamlardan vazgeçti.
Benim için esas olan SEO çalışmaları yapan firmaların, Sem reklamlarınıda destekleyici nitelikte kullanmalarıdır. Birçok firmanın stoğunda bulunan fazla ürünler olabiliyor. Bunun arama motoru optimizasyonu ile eritilmesi pekte mümkün olmadığından, Arama motoru reklamcılığı tercih edilebilir. Esasında SEO yapın,SEM yapmayın ya da Sem yapın, Seo yapmayın gibi bir düşünce çokta sağlıklı bir düşünce değildir. Makaleme başlamadan önce bilgi edinmek için, bir dizi yazı okudum. Bu yazılarda SEO 'nun birkaç anahtar kelimeyi hedeflediği, Sem 'in ise birçok anahtar kelime üzerinde etkili olduğu yazmaktaydı. Bu makaleleri okuyan kullanıcılarımıza bu tür yazıların tamamiyle gerçeği yansıtmadığını söylemek isterim. Arama motoru optimizasyonu tamamiyle sizin bütçeniz ve SEO danışmanızın bu bütçeyi ne şekilde kullandığıyla alakalıdır. Bu nedenle anahtar kelime sayısının limitinin olmadığını söylemek gerekir. İstendiğinde 1000 tane anahtar kelime içinde optimizasyon yapılabilir. Bu tamamen kullanıcının insiyatifinde olan bir çalışma şeklidir. Tabi ki şunu da belirtmeliyim. Kelime adedinin artması sürenin uzamasına neden olabilir. Fakat Sem ve SEO arasındaki en büyük farkta burada ortaya çıkmaktadır. SEO çalışmaları istikrarlı olduğu sürece kalıcı hale gelebilmekte; Arama motoru reklamcılığı " SEM " ise bütçenizin olmasına paralel olarak geri dönüşüm sağlayabilmektedir. Ama yazımın başında da söylediğim üzere, SEM 'le ve SEO yu birbiriyle kıyaslamak kısmi bir düşünce şeklidir. Arama motoru reklamcılığıyla kısa zamanda dönüşler sağlarken, SEO çalışmalarında süreç daha uzun olabilir; fakat çalışmalar daha kalıcıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder